Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu niż przekonując ewentualnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

reklama interaktywna Kraków    

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie przyzwoicie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł w pojedynkę opracować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on trafny technicznie oraz łatwy.